субота, 5 листопада 2016 р.

Читання 3 клас



Читання,  3клас

Тема:  Як з явилися  квіти  незабудки?
          „ Про  що  розповіли  Незабудки.”
             І . Калиниць.                          

Мета:закріплювати  знання  про  особливості   чарівних казок;   визначати  головну  дійову  особу  і характеризувати  її ;  удосконалювати   уміння читати  в  особах; передавати  почуття  мовців  і  своє  ставлення до прочитаного; розвивати  читацький  інтерес  та  навички  самостійного  читання; виховувати  бережливе  ставлення  до  живої  природи.

Обладнання:ілюстрації   підручника,
                       ілюстрації  різних  квітів,
                           гра „ Лото”, „Чарівна  скри-
                           нька”.   Грамзапис   пісні
                           „ Квіти”.

Тип – урок  засвоєння  нових   знань .
                           Хід  уроку
1. Підготовчі   вправи.
а) Робота  з  таблицями  Шульте .
б) Промовляння   скоромовки:
„ Сів шпак  на  шпаківню
          Заспівав  шпак  півню:
   - Так  ,  як  ти  не  вмію  я ,
           Ти  не  вмієш  так , як  я”
 в) Швидкочитання   за  1  хвилину  (  3  рази ).
2.Повторення  вивченого.
а) Завдання  із   „ Чарівної   скриньки”.
б) Робота  в парах .  Гра  „ Лото”( з  двох  частин  складіть  і  прочитайте  прислів я ).
3)  Актуалізація  опорних  знань .
    Діти  ,  які  квіти  ви   знаєте ? 
    Всі ми  любимо  квіти ,   бо  вони  дарують  нам  красу , здоров я  ,  приносять  в  наші  оселі  радість  і  щастя.  У  кожного з   вас  є  улюблена  квітка ,  а   чи  знаєте  ви,  як
з явились   ці  квіти ,  чому   так  називаються .  Багато  квітів  мають  цікаві  історії   походження ,
    Сьогодні  ми  дізнаємося ,  як   виникли  квіти  незабудки,
прочитавши   казку  І .  Калинця  „Про  що  розповіли  Неза- будки”. І . Калинець  написав  багато  цікавих   пізнавальних
казок  і  оповідань   про  дивний   світ  рослин  і  тварин.
4)  Робота  над  новим  матеріалом .
    а)Комбіноване   читання   казки  (вчитель - учні ).      Перевірка   розуміння. Про ,  які  квіти   розповідється ?     Розгляд  ілюстрації  „ Незабудки” ,  на  дошці . Хто  дійові    особи ? 

  б) Словникова  робота . Записано  на  дошці .Літепло – тепла  вода   гайовик – лісовик; не  позатерпали – не  позасихали .

Виправляння  у  правильному   читанні  важких  слів .
   Літеплом ,  нагодилась ,  знітилася  ,  блідо- блакитні , дрібні – предрібні  , попереплутувалися.
  в) Читання  казки  учнями  мовчки.
                               Фізкультхвилинка.
  г) Робота  над  змістом   казки .
     Вибіркове  читання.  Роздивіться  ілюстрацію  в підруч-
  нику (ст. 102).  Знайдіть  і  прочитайте  рядки  тексту ,  які                       
  відповідають  цьому  малюнку. Які  квіти  на  малюнку?
  Якими   інструментами   користується  дівчинка ?  Описати
  зовнішній   вигляд  дівчинки .
Прочитайте  2-ий  абзац  і  придумайте  до нього  запи-
  тання.
       Яка  розмова  відбулася  між  квітами  і  чарівницею ?
  Прочитайте.
        Мовчки   прочитайте  абзац ,  який  починається     словами :  „ Дівчинка  виглянула ...”  Про  що  головне  роз-
повідається  в  ньому?
 Що  трапилось  з  дівчинкою  в  лісі?  (Розкажіть).
         Як  виникли  квіти  незабудки ?  ( Прочитайте).
         Хто  послав  Незабудок  на  допомогу  дівчинці?
         Що  сталося  з  дівчинкою  після  розмови  з  квітами?
         Як  цю  дівчинку  тепер  звуть ?
         Які  ознаки  чарівності   ви  помітили в  цій  казці ?
   д)Мовна  діяльність .
Замініть  іншими  словами :
   не  заслонили  сонце – незакрили;  нагодилась   чарівниця -  з явилася ;  блідо-блакитні -  світло- голубі;
         Знайдіть  найдовше  слово  в  тексті.(попереплутували-
 ся -  8скл. ,17б.).
            Знайдіть  речення, в  якому є  слово  „ милі”.  Яке  це  речення?
            е)Творча  хвилина . Групова  робота. Складіть  характеристику  дівчинки.
ж)  Підготовка    і    читання    уривків  казки   в  особах.
(як  читати   слова  квітів  -  голосно,  впевнино,  а  чарівниці- ласкаво,   дівчинки- з    любов”ю,  незабудок- з
добротою.) 
     Діти,   вам  сподобалась    ця   казка?   Чому  вчить  ця   казка?
     А  хто   знає   цікаві  розповіді, вірші, пісеньки про  улюблені  квіти .  (розповіді  ,  легенди   про  кульбабку ,
лілію ).  Співання  пісні   Квіти”.
Якщо  ви  хочете  більше  знати  про квіти , прочитай-
те  книгу    Квіти” Б. Вовк(Вчитель  демонструє  книгу , ро-
бить  анотацію).
Чи  знаєте  ви.,  що  квіти  можуть  говорити  в  справж-
ньому   житті,  тільки без  слів.  Подумайте ,  про  що  скажуть   квіти ,  які  ви  подарували   мамі  на  свято ;  які  ви  несете  1  вересня  до школи ;  які ви  поклали  біля пам’ ятника  або   на могилі .
з)  Відгадайте  загадки :
                 Стоять  у  лузі  сестрички
                 Золоті  очі ,  білі  вічки.
(ромашки)
                 Сонечко  в  траві  зійшло,  усміхнулось , розцвіло.
                  Потім  стало  біле – біле і за  вітром  полетіло .
                                                                    (кульбабка)
                  Що за  квіточка  колюча і  червона, і пахуча.
                                                                       (троянда)
                 Я найперший  зацвітаю синім  цвітом  серед  гаю.
                 Відгадайте, що за  квітка, бо мене  не стане влітку.
                                                                 (пролісок)

Гра    Збережемо  природу”.
5) Підсумок  уроку . Про  що  нове  ви  дізналися  ? Що  спо-
добалось  вам  на  уроці
6) Д/з. Виразно читати  і  переказувати  „Про  що  розповіли
Незабудки”. Підготувати  розповідь  про  улюблену  квітку.

Немає коментарів:

Дописати коментар