субота, 5 листопада 2016 р.

Урок читання у 4 класі




 Урок  читання  в  4 класі з використанням  інтерактивних

                                                  технологій

Тема:  Людина  починається  з добра. 
             Від  усмішки  йде   до всіх  тепло. В. Сухомлинський.  Усмішка.
Мета:  Актуалізувати  і  розширити   знання  дітей    про  життя  і
             творчість видатного українського педагога  і  письмен-
             ника;  розвивати  уміння  аналізувати  текст,  робити 
             висновки,  знаходити  в  тексті  описи,  міркування,  зачин,
             основну  частину,  кінцівку;   удосконалювати  вміння
             встановлювати    причино-наслідкові  зв’язки,  творчо
             переказувати;  збагачувати  словник  образними  висловами;  вихо-
              вувати  доброзичливе  ставлення  до  оточуючих,  бажання  бути
             привітними,   щирими,  творити  добро
Обладнання: портрет  В.О. Сухомлинського, виставка  книг  В. Сухомлин-
                       ського  для  дітей,  картки  для  групової,  парної  і  індиві-
                       дуальної  роботи,  плакати  з  написами «  Людина  починається
                        з  добра»,  «Життя  людині  дається  на  добрі  справи»,  «Добре
                       ім'я  -  найбільше  багатство».
                              Хід  уроку.
І.  Організаційна  частина.
Вчитель:   Пролунав  дзвінок,  починаємо  урок.  
                   Працювати  будемо   старанно, 
                   Щоб  почути  у  кінці,
                    Що  у  нашім  класі  діти  просто  молодці!
ІІ.  Мовна  розминка.
1.  Вправа  на  формування  уміння   уточнювати  і  розширювати  висловлювання.  Гра  « Закінчи  речення».
«Наше  життя  -  це  захоплюючий  світ,  бо  …»
«Немає   нічого  цікавішого,  ніж  сама  людини,  тому,  що  …»
«Добра  людина  -  це  та,  яка…»
2.  Читання  вірша з  пропущеними  буквами,  що  позначають  голосні  звуки.
Живи,  добро  звершай,
Та  нагород  за  це  не  вимагай.
Хай  оживає  істина  стара:
Людина  починається  з  добра
ІІІ.  Повідомлення  назви  нової  теми  розділу та мети уроку.
Учні  висловлюють  свої  припущення  про  що  читатимуть  у  творах  нової  теми,  які  твори  на  цю  тему  вже  читали,  хто  їх  автори.
Як  ви  розумієте  прислів’я  «Добре  ім'я  -  найбільше  багатство».  А  про  кого  з  нашого  села  виможете  сказати,  що  у  них  добре  ім'я?
IV. Актуалізація  знань  про  життя  і  творчість  В.  Сухомлин-ського.
1.  Мозкова   атака.  Що  ви  знаєте  про  Сухомлинського?
2.  Повідомлення  Всезнайок.
3.  Доповнення  вчителя. Які твори В.Сухомлинського ви читали?
4.  Розгадування  кросворда.
5.Як   ви  розумієте  прислів’я:  «Добра  посмішка,  що  ясне  сонечко».
6.  Асоціювання.   Усмішка  -  гарний  настрій ,  друзі,  мама,  добро,  успіх.
V.  Опрацювання  твору  В. Сухомлинського  « Усмішка».
1.  Підготовка  до  вивчення  нового  матеріалу.
Словникова  робота. Робота в парах. Робота з тематичним словником школяра.                                                                                                                                
Усмішка – (подвійний наголос) особливий порух м'язами  обличчя, яким виражається  схильність до сміху. Доберіть спільнокореневі слова.
Читання  пірамідок  слів.
  Іде                                              Луг                                        Страх
Дибає                                           Ціпок                                    Похмурі
Оволодів                                      Повагом                               Запитливо
Барвистий                                    Тремтіла                              Жайворонок
Почимчикувала                           Затьмарився                        Насторожилася

Доберіть  синоніми  до  слів   тремтіла,  барвистий.
А  які  слова  є  близькими  за  значенням?   Продовжіть  цей  ряд  своїми  синонімами.  Як  ви  розумієте  слово  ціпок ?.
2.  Читання  оповідання  комбінованим  способом.
а)  Читання  вчителем  ( до  слів  «..  аж  то   бабуся,  з  ціпком  старенька  дибає»);
Про  кого  дізналися  з  прочитаної  частини  твору?   Де  жила  дівчинка,  кого  зустріла  по  дорозі?
б)  Читання  оповідання  учнями  до  кінця  (мовчки). 
Прочитайте  про  зустріч  дівчинки  з  бабусею.
3.  Читання  оповідання  в  голос  ланцюжком.
4.   Аналіз  змісту оповідання  з  елементами  вибіркового  читання.
Коли  відбулися  описані  у  творі  події?  Прочитайте  опис  травневого  ранку. Якою  була  дівчинка?  Прочитайте.   Що  так  потішило  дівчинку?  Яке  бажання  її  охопило?   Кого  вона  зустріла  спочатку?   Знайдіть  опис  діда. Про   що  свідчить  такий  зовнішній  вигляд  людини?  Що  несла  йому  на  зустріч  дівчинка?  На  що  вона  сподівалася?   Прочитайте.   Чому  змінився  настрій  дівчинки   і  її   серцем  оволодів  страх?  Яким  їй  став  здаватися  світ?  Прочитайте.  Як  дівчинка  спочатку  зустріла  бабусю?  Чому  вона  насторожилась?  Як  бабуся  зустріла  дівчинку?  Яким  став  світ  від  подарованої  усмішки?  Прочитайте.   Поміркуйте  у  чому  головна  думка  оповідання.  Що  автор  схвалює,  а  що  засуджує  в  оповіданні?  Знайдіть  в  оповіданні  зачин  і   кінцівку.  Як  називається  частина  твору,  що  залишилась?
5.  Вправи  на  розвиток  швидкості  читання .   Гра  «Розвідники».Робота в парах. – Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту. Додаток 1.
Біле,  мов…волосся. (спіла пшениця)
Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов …(той струмок, що ось-ось помре).
Заясніли кульбабки, мов …( маленькі сонця).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-В останньому абзаці оповідання відшукайте найдовші слова.
-У першому абзаці прочитайте односкладові слова.
-У ІІ абзаці виберіть речення, що відповідає даній схемі.
-   _______________    _________________    … …   .

6.Диференційовані завдання. Робота в групах  за рівнем навчальних досягнень. Додаток 2.
Група 1. Підготуйте  стислий  переказ оповідання «Усмішка»
Група2.  Підготуйте переказ оповідання так, ніби це трапилось з вами.
Група3.  Підготуйте вибірковий переказ «Від усмішки йде до всіх тепло.»
Відповіді дітей.
- Як по іншому можна назвати оповідання?
- Виберіть із «Пісні про усмішку» М. Пляцковського рядок, який може бути  заголовком  твору  В. Сухомлинського.
6(а) Робота над ілюстрацією підручника. Яку частину твору зображено на малюнку?
7.Робота  в групах  постійного складу.
А)  Пронумеруй речення з тексту так, щоб вони відображали зміни настрою дівчинки. Додаток 3.Самоперевірка.
Б) Заповни таблицю словами з тексту. Додаток 4.
Розігрування ситуацій.  Мама прийшла з роботи дуже сумна. Якою буде ваша поведінка?
   Підсумок  уроку.
Вправа  «Мікрофон».  Чому навчило вас оповідання  «Усмішка»                                    В. Сухомлинського? Що важливе для себе ви взяли з цього уроку?
Д/З.    Група 1. Виразно читати і детально переказувати «Усмішка»                                             
 Група 2. Поділити текст на логічно закінчені частини, придумати заголовки. Скласти подібне оповідання з власного життя.
Додаткове завдання. Прочитати оповідання з книги В.Сухомлинського  «Вічна тополя», визначити їх головну думку.
Цей урок хочеться закінчити словами:
Усміхнися всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково день тобі веселим буде!
Діти виконують пісню М. Пляцковського «Усмішка».





















Робота в парах.

1. Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.

Біле, мов _____________________________________ волосся.

Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов _____________________________
_______________________________________________________________

Заясніли кульбабки, мов __________________________________________                                                                                                                                                                                            








Робота в групах.
1.Пронумеруй  речення з тексту так, щоб вони відображали зміни настрою дівчинки.

Страх оволодів серцем дівчинки.

Дівчинка заплакала.

Їй стало так радісно, що захотілося, аби цілий світ бачив її усмішку.

Цілий світ навколо дівчинки знову ожив, заграв, заспівав, переливаючись різними барвами.

ЇЇ серце затремтіло, коли вона побачила – знову назустріч хтось іде.

Заповни таблицю словами з тексту.
Зміни в навколишньому світі

До зустрічі з дідом
Внаслідок зустрічі з дідом
Внаслідок зустрічі з бабусею
луки






Небо.












ЗАПОВНИ ТАБЛИЦЮ СЛОВАМИ З ТЕКСТУ.

ЗМІНИ В НАВКОЛИШНЬОМУ СВІТІ

До зустрічі з дідом
Внаслідок зустрічі з дідом
Внаслідок зустрічі з бабусею
світ






кулбьбабки










Заповни таблицю словами з тексту.

Зміни в навколишньому світі

До зустрічі з дідом
Внаслідок зустрічі з дідом
Внаслідок зустрічі з бабусею
Бджоли й джмелі






Жайворонок та його спів













Робота в парах.

1. Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.

Біле, мов _____________________________________ волосся.

Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов _____________________________
_______________________________________________________________

Заясніли кульбабки, мов __________________________________________                                                                                                                                                                                           


Робота в парах.

1. Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.

Біле, мов _____________________________________ волосся.

Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов _____________________________
_______________________________________________________________

Заясніли кульбабки, мов __________________________________________                                                                                                                                                                                           



Робота в парах.

1. Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.

Біле, мов _____________________________________ волосся.

Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов _____________________________
_______________________________________________________________

Заясніли кульбабки, мов __________________________________________                                                                                                                                                                                           


Робота в парах.

1. Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.

Біле, мов _____________________________________ волосся.

Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов _____________________________
_______________________________________________________________

Заясніли кульбабки, мов __________________________________________                 

Немає коментарів:

Дописати коментар