Україна – єдина країна
Мета: поглибити знання учнів про Україну як єдину країну,
формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;
розвивати
критичне мислення, стимулювати прояв інтересу до історії свого народу; сприяти
вихованню шанобливого ставлення до всіх людей, що проживають на території України,
гордості за свій народ, любові до рідного краю
Обладнання: букви слова «Україна»; презентація «Моя
Україна», карта України. Завдання для роботи в групах
І. Організація класу.
II. Мотивація навчальної діяльності
- Країна знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіваних зустрічей, випробувань. І ось перше
випробування.
Загадка
Красивий, щедрий рідний
край
І мова наша солов'їна,
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься
...
(Україна)
1.
«Ланцюг асоціацій»
Що для вас Україна? Що уявляєте
промовляючи слово Україна?
«Криголам». Букви розташовані по колу, як вінок, слова
записуються, ніби стрічки до вінка різнокольоровою крейдою.
У – унікальна
К – красива
Р – рідна
А – активна
Ї [й]
– єдина
Н – найкраща
А -
артистична
Коментар:
підбираючи слово на букву ї пояснюємо, що буква позначає два звуки, перший звук
[й], згадуємо, які ще букви позначають два звуки. Далі пропонуємо дібрати слово
на букву є.
– Давайте спробуємо
підібрати риму до вірша про Україну.
2. Вірш про Україну
Ось небо блакитне і сонце в
зеніті!
Моя Україна найкраща у ….
(світі!)
Моя Україна – це ліс і
озерця,
Безмежні степи і чарівні …
(джерельця.)
Красиві пейзажі і гори
високі,
Маленькі струмочки і річки…
(глибокі.)
Міста старовинні і замки
прекрасні,
Великі будови і дуже
…(сучасні.)
Сади чарівні, мальовничії
села,
Моя Україна – це пісня …
(весела.)
Це щира, багата, як світ її
мова,
Крилата така, мелодійна …
(чудова.)
Її обереги верба і калина,
Найкраща у світі – …( моя
Україна.)
Бо нам найрідніші Вітчизна
і мати.
То як же нам, дітям, її не
кохати!
Моя Україна – козацькая
слава!
Така волелюбна й мирна
… (держава.)
Вона дорога нам, і рідна, і
мила,
Бо світ перед нами, як
мати, … (відкрила.)
Вітчизна свята, дорога
Україна,
Для кожного з нас ти у
світі – … (єдина.)
3. Розповідь учителя
Україна
– це велика держава.
Тут живуть працьовиті волелюбні люди. Якою б мовою вони не розмовляли, в якому б куточку країни
вони не жили – це єдина нація, і Україна для нас – єдина неподільна держава, це
наш спільний дім.
Фізкультхвилинка
УКРАЇНА, (діти розводять руки)
РІДНИЙ КРАЙ, ( піднімають руки вгору )
ПОЛЕ, РІЧКА, ( повороти тулуба вправо-вліво )
СИНІЙ ГАЙ. (пританцьовують)
ЛЮБО СТЕЖКОЮ ІТИ ( ходьба на місці )
ТУТ ЖИВЕМО Я І ТИ! ( беруться за руки ).
Кожна країна має
найголовніше місто – столицю.
Воно відоме в світі,
Каштани в ньому
квітнуть,
Будинки тут високі,
Дніпро тече широкий.
Ворота золоті
Стоять, мов чародії.
Віддавна - це столиця,
Столиця білолиця.
Ну, хто з вас
здогадається,
Як місто називається
?
–
Хто знає, яке місто є столицею України?
–
- Кожна країна, в
якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають
країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни.
Назвіть символи нашої
країни? (вчитель на дошці вивішує їх
зображення). Перегляньте презентацію. Назвіть, які символи нашої держави ви побачили?
В нашій країні проживають люди різних національностей, але
всі вони громадяни України, вони повинні бути єдиними в любові до рідної Батьківщини. Тож,
єднаймося і ми з вами. Діти беруться за руки або кладуть руки один одному на
плечі, стають колом і рухаються по колу під музику . Звучить
пісня «Ми – українці»
ü Видатні українці. Кого із зображених
людей ви впізнаєте? Що про них знаєте?
Потім коротко
розповідає про даних українців.
Видатні українці.
Володимир Великий – Великий князь Київський, охрестив
Київську Русь, першим почав чеканити монети.
Ярослав Мудрий – син Володимира, уклав збірник
законів, при Софійському соборі заснував школу і бібліотеку, почав переклад
книг з інших мов, Київська Русь досягла найвищого розвитку.
Богдан Хмельницький - Гетьман Війська
Запорозького, український військовий,
державний діяч, захищав незалежність України.
Григорій Сковорода – відомий
український поет, педагог, мудрець. 30 років мандрував по Україні, допомагав бідним,
навчав простих людей, його називали «речник великої правди».
Тарас Шевченко – великий український поет і художник.
-
Яких ще українських
письменників, поетів ви знаєте?
Микола Амосов – відомий український
лікар, вчений, кардіохірург.
Сергій Корольов – український вчений,
конструктор перших штучних супутників Землі і космічних
кораблів.
Леонід Каденюк – перший космонавт незалежної України, Герой України.
Мікрофон «Я прославлю
свій рідний край!».
Робота в группах. Складіть
побажання для України. «Я бажаю любій Україні
добра, радості, миру, безпеки, процвітання, щастя, мудрих людей, щирості,
доброзичливості, краси, спокою, здобутків тощо»).
Гру «ТАК» чи «НІ» хочу вам запропонувати.
-
Зараз,
діти, прошу вас відповідати чесно та відверто…
Будете
казати «так» чи «ні».
-
Усі за літо відпочили?
-
А набралися ви сили?
-
У школу всі із вас хотіли?
-
А на сонці загоріли?
-
А
тепер відповідайте «я» чи «не я»!
-
Хто улітку грався?
-
Ну, а хто купався?
-
У таборі хто із вас був?
-
А хто букви всі забув?
-
Хто з вас їздив до бабусі?
-
Хто допомагав матусі?
-
Хто книжку нову прочитав?
-
А хто лише в м’яча ганяв?...
-
Молодці!
Учні. Як ти любиш Україну? Вірші.
«Вінок любові до України».
Дітям пропонується вибрати квітку. Потім
прикріпити ці квіти по контуру карти України, щоб вийшов своєрідний вінок.
1. Дидактична гра «Закінчи речення».
Наша
Батьківщина – … .
Столиця
України – … .
Київ
розкинувся на берегах … .
Я
живу у місті … .
Державні
символи України – … .
Я
знаю такі народні символи….
. Підсумок уроку. Україна – це велика
сім’я, яку не можна роз’єднати. Тож давайте всі разом скажемо: «Україна –
єдина»
Немає коментарів:
Дописати коментар