Тема: Не втрачай
свій власний голос.
Юрій Ярмиш « Як
Солов’ятко вскочило
в біду».
Мета:
Удосконалювати навички швидкого,
правильного, виразного
читання і
усвідомлення прочитаного;
збагачувати словник
учнів і
формувати оцінні судження; розвивати уміння
пе-
редавати різні
почуття під час читання;
розвивати умін-
ня визначати
головну думку прочитаного,
розмірковувати
над заголовком,
виховувати любов до
рідного слова, мови.
Обладнання: малюнки птахів,
завдання для групової
та парної
роботи.
Хід
уроку
І Мовна розминка.
1.Гра
« Хто більше»
- Хто більше
знає слів-назв птахів,
які починаються звуком [с].
(Соловей, сорока,
страус, синиця…)
2.Гра
« Що
птах робить?»
Сорока
- ... (скрекоче), синиця - …( цінькає),
сова - … (кричить,
ухкає).
Далі діти
самі пропонують аналогічні
завдання однокласникам.
3.Робота зі
скоромовкою.
Має втіху
Солов’їха :
солов’ята -
всі у тата.
Всі співучі,
голосисті.
всі із
хистом, всі артисти.
( С. Шаповалова)
- Про кого йдеться в
цій скоромовці? Чим утішається
солов’їна сім’я?
Учні читають скоромовку виразно напівголосно у помірному темпі; швидко; дуже
швидко. Кілька учнів
декламують скоромовку у різному
темпі.
4.Мозкова атака « Що
ви знаєте про
солов’їв»
5.
Слухання запису пташиного
співу.
Учитель вмикає запис
солов’їного співу
- Солов’їну пісню
неможливо описати, її
треба почути.
- Який
настрій викликає у вас цей
пташиний спів?
ІІ. Повідомлення теми уроку.
- Чи
можете собі уявити
соловейка, який співає, наприклад,
як дрізд чи
зяблик, а не
свою чудову, дзвінку
і мелодійну пісню?
Чи можна такого
птаха, який не знає
своєї пісні, а
співає лише чужі, називати
соловейком?
- Сьогодні
ми прочитаємо казку
Ю. Ярмиша « Як Солов’ятко вскочило в
біду».
ІІІ. Опрацювання
казки Ю. Ярмиша « Як Солов’ятко вскочило
в біду»
1.Первинне ознайомлення зі змістом
твору.
-
Про кого йдеться у
цьому творі? Чим Солов’ятко
відрізнялося від інших птахів?
2.Підготовка до самостійного читання
твору.
а) Вправа
на миттєве сприймання
слів.
Гра « Прочитай
і утвори пару»
На дошці
висять малюнки птахів:
соловейко, вівчарик, зяблик, дрізд, очеретянка,
мухоловка, іволга, вівсянка.
Учитель на картках- блискавках показує
ці слова. Діти повинні знайти відповідний
малюнок, під яким
учитель прикріплює картку
зі словом.
б) Читання
колонок слів.
здібне підхопили знаменитих
нечувані прощальний захоплювалися
обімліло рознеслася погоджувалась
засвистів дзвінкоголосий незадоволений
в) Уточнення
лексичного значення слів.
Утне
- тут: заспіває;
митець - той, хто
майстерно виконує
що-небудь; на
один лад - одноманітно, однаково.
3.Повторне читання казки
в голос «
ланцюжком».
- Як
довго тривали описувані
події?
4.Робота над змістом
казки. Вправа «Карусель» - Чим здивувало
Солов’ятко птахів
лісу? Чому спочатку
всі птахи захоплювалися
співом Солов’ятка? - Чому батьки-Солов’ї не віддали Солов’ятко в науку
до майстра?
- Як проминуло літо
у Солов’ятка? Чому він
вирішив дати останній концерт?
- Як
зустріли співака слухачі?
- Прочитайте, як
птахи відгукувалися про
спів Солов’ятка. Що вони
усі засуджували?
- Що
побачив Соловейко у
рідному лісі?
, Що
сказав співцю Соловей Дзвінкоголосий? Чому
Солов’ятко вскочило
у біду?
5. Вправи на розвиток
швидкості читання.
Гра « Розвідники»:
- Скільки
разів на ст.. 104 автор
вжив слово « Солов’ятко»?(6). Робота в
групах.
-
До усіх
слів із словникової
роботи доберіть із
тексту іменники, з
якими вони пов’язані.
-
Доберіть синоніми до
слів: здібний, ганьба,
зарадив.
6. Складання плану казки
( робота в
групах).
Орієнтовний план.
1.
Народження здібного
пташеняти
2.
Захоплення птахів.
3.
Слава Солов’ятка.
4.
Прощальний концерт.
5.
Думка славетного митця.
7.Творчий переказ частини
казки.
І група
Детальний переказ
« Слава Солов’ятка» від
його імені.
ІІ група
Детальний переказ
« Прощальний концерт»
від імені якогось
птаха-глядача.
ІІІ група
Детальний
переказ «Думка славетного митця» від
імені Солов′ятка
8.Визначення головної думки казки.
- У чому
головна думка казки? Чи
тільки птахів вона
стосується?
9. Робота в парах.. Запишіть
назви птахів, що згадуються
в тексті.
10. Робота над заголовком. Так в
яку біду вскочило
Солов′ятко? Як по-іншому можна
назвати цю казку?
IV Підсумок уроку.
Рефлекся. Метод «Прес»-
Чого
навчила вас ця казка?
Яких
людей описав автор,
створивши образ Солов’ятка? Які рядки казки
можуть їм бути як
повчання?
Любіть, шануйте,
вивчайте рідну мову,
українську пісню, нашу
історію. Вони -
наша гордість
І пам’ятайте
ці слова: « Хто не
любить своєї рідної
мови, солодких звуків
свого дитинства, не
заслуговує на ім’я людини»
Немає коментарів:
Дописати коментар